Het laatste reisverslag! - Reisverslag uit Angerlo, Nederland van Bianca Hesselink - WaarBenJij.nu Het laatste reisverslag! - Reisverslag uit Angerlo, Nederland van Bianca Hesselink - WaarBenJij.nu

Het laatste reisverslag!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

21 December 2014 | Nederland, Angerlo

Hallo allemaal,
Hier dan het laatste reisverslag van een geweldige ervaring!
Maar eerst nog even terug naar de laatste stageweek.

Na de spoedeisende hulp en de operatiekamer waren de Intensive Care en de Verloskamer aan de beurt.
Aangekomen bij de IC voor onze eerste dag, werd al snel duidelijk dat we er met zijn drieën niet tegelijk terecht konden. Er lagen namelijk maar 2 patiënten.. Hierdoor zijn we opgesplitst wat als voordeel had dat we de IC en de Verloskamer in één week zagen. En dus ook een week eerder vakantie! Op de IC hebben Danique en ik een zeer interessante casus meegemaakt. Er werd een patiënt binnen gebracht die net gereanimeerd was en die op dat moment bijna geen bloeddruk meer had. Met man en macht werd er aan gewerkt om die mevrouw er weer bovenop te helpen. Het zag er echter niet goed uit.. Hoe het uiteindelijk is afgelopen, weten we niet omdat we toen naar de verloskamers gingen. Hier hebben we eén natuurlijke bevalling mee mogen maken! Erg leuk!

9 december was het dan eindelijk zo ver! Mijn familie kwam mij bezoeken! Het was erg fijn om ze weer te zien, spreken en knuffelen! Gelukkig hadden we dus al vakantie, waardoor ik alle tijd had om hun mijn leventje te laten zien! We zijn van dinsdag tot donderdag op trip geweest naar Isadou. Een vakantieoord met een heerlijke stroomversnelling erbij. Onze gids noemde het een natuurlijk jacuzzi! En zo was het ook. Echt heerlijk was het! Op de trip hebben we natuurlijk nog een mooi stuk jungle gezien en hebben we gewandeld door verschillende primitieve dorpen. Erg leuk om een keer mee te maken!
Vrijdag gingen papa, ome Nico en ik quad rijden. De savanne was aan het opdrogen van de vele regen waardoor het dus erg modderig was! Super leuk!! Toen nog een stuk door de jungle (ook met veel diepe plassen!) en via een bochtenparcourtje terug naar de startplek.

Gister was het dan zo ver. 3,5 maand stage zat er toch echt op. Om 13:30u (17:30u NL-tijd) werden we opgehaald om richting het vliegveld te gaan. 19:30u (23:30u NL-tijd) gingen we dan de lucht in en sloten we een top tijd af!
Ik heb een ontzettende ervaring opgedaan. Eigenlijk niks geleerd op het verpleegkundig gebied, maar daardoor wel de gezondheidszorg in Nederland leren waarderen! Stiekem ben ik wel een beetje trots op mezelf. Ik had namelijk niet verwacht dat ik dit ooit zou doen!

Ik wil iedereen bedanken die oprecht mijn reisverslagen hebben gelezen en leuke reacties hebben geplaatst! Erg leuk om reisverslagen te schrijven voor jullie en daarop dan ook leuke reacties te krijgen!

Liefs Bianca

• 21 December 2014 - 17:24

Hanneke:

Fijn dat je zo genoten hebt en ik ben ook echt trots op je. Zelf zou ik het namelijk nooit durven ;-)

Ik zie je vanavond weer, gezellig samen bij de muziek!

• 21 December 2014 - 17:31

Marleen:

Geweldig om jou reisavontuur een beetje mee te mogen maken hier van achter de computer. Super goed gedaan je kan en mag zeker trots zijn op jezelf. Welkom terug! X

• 21 December 2014 - 17:50

Henk:

Deze ervaring zul jij je hele leven in je rugzak houden. Heel belangrijk is om zulke kansen te krijgen en met 2 handen aan te pakken. Maar ook zullen velen weer blij zijn je weer in ons kikkerlandje terug te hebben

• 21 December 2014 - 18:18

Petra Jansen:

Fijn dat je zo genoten heb je bent een mooie ervaring rijker dat neemt niemand je meer af! Het was leuk om je reisverslagen te lezen. Welkom terug! Tot snel!
    Petra.

• 21 December 2014 - 18:42

Sabine:

Welkom terug in ons mooie koude kikkerland, met een mooie ervaring in de pocket ( dat neemt niemand je meer af ). Het was mooi om je verslagen te lezen, kan je toch een beetje een kleine voorstelling maken wat je daarzo allemaal beleeft!
    Geniet nog ff van je vakantie.

Groetjes,
    Sabine

• 21 December 2014 - 22:02

Gerdina:

fijn dat we mochten genieten van jouw avontuur ik hoop je te zien bij de oliebollen aktie na je jetlag gr gerdina

• 21 December 2014 - 22:59

Heidi:

Wat was het mooi om jou reisverslagen te lezen en om zo in holland mee te genieten
    van jou stage en je hebt een hoop gezien en gedaan.
    Ik ben trots op jou want ik doe het jou niet na.
    Veel liefs en welkom terug in ons kikkerlandje en op jou stekkie op de dinsdagavond
    Groetjes Heidi☺

• 22 December 2014 - 11:01

Ester Jakobs:

Hoi Bianca,
    Je mag zeker trots zijn op jezelf!!! Het was leuk je verhalen te lezen, het moet een indrukwekkende ervaring zijn geweest. Maar nu ook wel weer leuk om je verhalen live te horen, fijn dat je weer terug bent! We hebben je gemist!