En alweer op de helft van de ''tweede stage'' - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bianca Hesselink - WaarBenJij.nu En alweer op de helft van de ''tweede stage'' - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bianca Hesselink - WaarBenJij.nu

En alweer op de helft van de ''tweede stage''

Blijf op de hoogte en volg Bianca

29 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo!

De 8e week is alweer aangebroken hier in het warme Suriname. 8 weken, dat betekent dat we over de helft zitten van ons verblijf.
Qua stage zitten we inmiddels in de 7e week en ook dat betekent over de helft!
Op het moment loop ik mijn ''tweede stage'' in het ziekenhuis. Vorige week dinsdag (21 okt) zijn Danique en ik overgestapt naar de kinderafdeling. Er schattig. Als verpleegkundige hebben we het alleen totaal niet druk. We beginnen de dag met één of twee kindjes te wassen en hun bed op te maken. De rest van de kinderen worden gewassen door hun moeder/vader. Na het wassen zijn we tot 10:00u bezig met eten en drinken geven, knuffelen en spelen. Daarna breekt de tijd aan van het wachten... Want van 10:00u tot 12:00u is het bezoekuur. En dan kunnen we verder niks met de kids doen. Dus wat we dan doen is even kijken of onze rapportages zijn geschreven (9 van de 10 keer is dat het geval). Dus dan vermaken we ons maar met kletsen, tripjes en uitjes plannen voor als familie er is, nog meer kletsen en wachten op het moment dat het 12:00u wordt. Want dan mogen we ein-de-lijk WAT gaan doen. Maar daar is ook meteen alles mee gezegd. We gaan dan temperatuur meten (waar we binnen 10min mee klaar zijn) Na het temperaturen, gaan we vaak (lekker lang) lunchen. Na de lunch is het wachten op de avonddienst en dragen we over. Daarna mogen we naar huis.
Deze stage is qua drukte niet erg leuk.. We hebben erg weinig te doen. Dat maakt dat de stagedagen best lang duren. Maar het knuffelen met die lieve, eerlijke, pure kids maakt het al een stuk leuker!
Maar wat heb ik te klagen. Over twee weken is deze stage ook alweer klaar. En volgende week mogen we nog een weekje meekijken op de couveuse afdeling! Dus wat dat betreft vliegt de tijd ook wel weer!

Over 13 dagen (11nov) komt er weer bezoek. Dit keer zijn het Marloes en Leroy (zus en vriend van Danique). Zij blijven hier 12 dagen.
En dan begint het échte aftellen voor mij, want dan duurt het nog maar 17 dagen voordat papa, mama, ome Nico, Jacobien en Anouk komen!
Stiekem kan ik niet meer wachten. De afgelopen dagen begin ik het wat moeilijker te krijgen. Het leventje hier in Suriname wordt normaal. En dat maakt dat ik familie, vrienden en het leven in Nederland toch wel wat begin te missen.
Gelukkig kan ik goed met Danique hierover kletsen ( ook tijdens stage ;-) ). Ondanks dit heb ik nog steeds het gevoel dat de tijd vliegt!

Tot het volgende reisverslag!
Liefs Bianca


  • 29 Oktober 2014 - 23:06

    Anouk:

    Ik ben ook echt al aan het aftellen!!
    Maar het gaat nou heel snel. Voordat je het weet zijn we in Suriname. En dan kun jij ons laten zien hoe je leventje er daar uit ziet! Ik kan niet wachten!
    Fijn dat je het zo goed kunt vinden met Danique en dat jullie ervoor elkaar kunnen zijn als het even wat moeilijker is!
    Tot snel Dushi!!! Xx

  • 30 Oktober 2014 - 00:14

    Wiljo:

    De tijd vliegt je bent alweer over de helft van je stage. Als ik de foto's zie dan zie ik dat je geniet en door al die mooie foto's en verhalen kan ik haast niet meer wachten om het ook allemaal echt te zien. Voor je het weet zijn wij er. Liefs en dikke kus

  • 02 November 2014 - 13:40

    Heidi:

    Tjonge inderdaad de tijd vliegt als je ziet dat je alweer over de helft bent fijn dat je met Danique kunt praten als het wat moeilijker gaat
    Ik vindt de foto's ook mooi om te zien en je kunt zien dat je geniet en ik kan niet wachten dat je weer in Nederland bent zodat je mij kunt vertellen hoe jou tijd in Suriname is geweest.
    Veel plezier en tot je volgende verslag.
    Liefs en tot horens Heidi xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 6952

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 20 December 2014

Suriname

Landen bezocht: