Het aftellen is écht begonnen! - Reisverslag uit Angerlo, Nederland van Bianca Hesselink - WaarBenJij.nu Het aftellen is écht begonnen! - Reisverslag uit Angerlo, Nederland van Bianca Hesselink - WaarBenJij.nu

Het aftellen is écht begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

30 Augustus 2014 | Nederland, Angerlo

Hallo allemaal!

Over 10 dagen is het dan zover.. 3 maanden stage lopen in Suriname, Paramaribo! Wie had dat gedacht, ik zo lang naar het buitenland voor de studie. Maar toch gaat het gebeuren. En wel op dinsdag 9 september.

Eerst even terug naar het begin. Op maandag 3 juni 2013 werd er een college aangeboden over een eventuele buitenlandstage. Ik had er al wel eens over nagedacht. Dus ik dacht, laat ik gewoon maar eens gaan en informatie inwinnen. Danique en Rodney waren daar ook en dachten er hetzelfde over. Tijdens het college begon het te kriebelen bij ons alle drie. Curaçao was het eerste land wat bij ons ter sprake kwam. Dat werd al snel van de baan geschoven, want in dat ziekenhuis wouden ze tijdelijk geen studenten ontvangen ivm een inspectie die geweest was.
Toen kwam Suriname ter sprake. Dit klonk eigenlijk ook wel heel goed; Ze spreken er Nederlands, er zijn al studenten geweest die erg positief waren, geen land dat ontzettend onder ontwikkeld is. Dus uiteindelijk is onze keuze op Suriname, Paramaribo gevallen.

Na het inschrijven op Suriname, begon het regelen. Van visum tot inentingen. Van studiefinanciering omzetten naar uitwonend tot het tijdelijk stopzetten van de ov-chipkaart. Van huisvesting zoeken tot tickets boeken. Van ontzettend veel geld (!) betalen voor van allerlei formulieren, stempels, stagebegeleiding etc. tot het kopen van witte schoenen voor onder het uniform. Van een gezondheidsverklaring tot een doos vol met allergie tabletten tegen de zonnenallergie. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit gedeelte is eigenlijk best wel tegen gevallen. Het visum aanvragen alleen al. Er moesten van allerlei formulieren aangevraagd worden; VOG, geboorteakte, bewijs van ongehuwde staat, visumformulier zelf etc. Hier ging ontzettend veel tijd in zitten en elk papiertje of stempeltje kost geld, veel geld! En we zijn er nog niet. Als we in Suriname aankomen moeten nog een aantal dingen regelen, zoals het ontvangen van een verblijfsvergunning. Maar ik verwacht dat dit het allemaal waard is en dat ik er ontzettend veel moois voor terug krijg!

Over 10 dagen vertrekt het vliegtuig om 14:20u naar Zanderij, International Airport Paramaribo. Ik zal dan rond 23:20u Nederlandse tijd aankomen op het vliegveld. Het is in Suriname dan 18:20u. (Het tijdsverschil is 5 uur terug)

De komende periode zal ik vaker een reisverslag plaatsen. O.a. over mijn stage ervaringen. Maar ook over Suriname zelf en de dingen die we gaan ondernemen. Op deze manier hoop ik dat jullie via deze weg ook een beetje van mijn avontuur kunnen genieten.

De komende dagen zullen in het teken staan van de laatste voorbereidingen. De koffer pakken (voor 3 maanden is dat even wat anders dan voor een vakantie!), afscheid nemen van familie en vrienden en vooral nog steeds heel erg toeleven naar het grote avontuur wat mij te wachten staat!

Tot het volgende reisverslag!
Liefs, Bianca

  • 30 Augustus 2014 - 13:55

    Petra Jansen:

    Heel veel succes en plezier in Suriname Bianca
    Liefs Petra

  • 30 Augustus 2014 - 15:31

    Ingrid Pieper:

    Wat een unieke ervaring. Geniet ervan en heel veel plezier!

  • 30 Augustus 2014 - 15:51

    Janneke Westerhof:

    Heel veel plezier. Zoë gaat je iig missen!

  • 30 Augustus 2014 - 16:11

    Marleen Basten:

    Ontzettend veel plezier! Wat een ervaring zal het voor je worden! Op deze manier geniet ik een beetje met je mee.
    Let op jezelf! Xx

  • 30 Augustus 2014 - 16:20

    Erica De Waard:

    Wat ontzettend leuk dat je een blog gaat bijhouden! Wij lezen zoiets altijd met veel plezier.
    Allereerst een hele goede reis en veel succes bij de laatste voorbereidingen.
    Frank, Erica, Manon, Ilse en Vera.

  • 30 Augustus 2014 - 16:21

    Maria:

    Nu al een leuk verslag kijk uit naar het volgende.
    Veel succes en ook genieten daar he!
    Groetjes van ons uit de Dorpsstraat

  • 30 Augustus 2014 - 18:31

    Heidi Boogman:

    Lieve lieve Bianca ik wens heel veel plezier en succes ik zal de weken aftellen⏳⌛ dat je op dinsdagavond weer terug bent dus voorlopig geen 3de helft

  • 30 Augustus 2014 - 20:45

    Jolanda Kuster:

    Heel veel succes en geniet van je avontuur

  • 30 Augustus 2014 - 21:32

    Chantal Wiggers:

    Heel veel plezier!
    Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 6948

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 20 December 2014

Suriname

Landen bezocht: