De eerste dagen in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bianca Hesselink - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bianca Hesselink - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Suriname

Blijf op de hoogte en volg Bianca

12 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,
We zijn inmiddels alweer 3 dagen in Suriname! De reis hierna toe is prima verlopen. De vlucht van 9 uur viel honderd procent mee en was uitstekend verzorgd met (veel) eten en drinken.
Het huis waar we verblijven ziet er prima uit. Erg goed beveiligd (3 sloten voordat we het huis in kunnen!!) Dat geeft een eng maar tegelijkertijd een veilig gevoel.
De eerste dag hebben we flink boodschappen gedaan. Het boodschappen doen hier gaat heel rustig aan. Eerst wordt alles aangeslagen, vervolgens wordt alles nog een keer rustig gecontroleerd met pen en papier. Daarna worden je boodschappen voor je ingepakt. Dit mag je vooral niet zelf doen.
Maar die dag waren we lopend naar de combi-markt (een grote supermarkt) gegaan. Achteraf niet heel handig, gezien de omstandigheden: warm, lopend en héél véél tassen. Gelukkig stond er achter ons in de rij een heel gastvrij en aardig gezinnetje (oma, moeder en zoontje) die ons aanboden om ons naar huis te rijden.
Dit hebben we maar aangenomen! De rit verliep heel gezellig! Ze waren oprecht geïnteresseerd wat we hier kwamen doen. Toen we ze daarna 15 dollar gaven (+/- 3 euro), waren ze ons ook erg dankbaar!
De dag erna hebben we maar meteen fietsen gehuurd. Zo konden we wat verder rond fietsen en het centrum bekijken. Ook alvast een kijkje genomen bij het ziekenhuis. Eerste indruk: klein, maar mooi.
Verder hebben we vooral lekker gekookt en nog even wat voor school gedaan op ons heerlijke terras. (Vanaf 15:00u tot 18:30 zonnig)
Vandaag hadden we onze eerste afspraak in het ziekenhuis. We werden om 10:00u verwacht en niet veel later werden we binnen gelaten. Maar we moesten wel blijven staan. Op die manier werden we ook geïnformeerd. We mochten onze voorkeur aangeven qua afdeling. Uiteindelijk is dat het volgende geworden:
We beginnen met zijn drieën op afdeling chirurgie. Op deze afdeling verblijven we 5 weken. Daarna gaan Danique en ik door naar de kinderafdeling en Rodney naar de Interne afdeling, voor 4 weken. De laatste 4 weken worden ingedeeld met telkens één week op de verloskamers/kraamafdeling, Intensive Care, Spoed Eisende Hulp en Operatie Kamer.
Kortom, een goed begin! En we hebben allemaal ontzettend veel zin in de stageperiode.

Tot het volgende reisverslag.
Liefs, Bianca

• 12 September 2014 - 21:00

Marleen Basten:

Wat fijn dat je goed en relatief snel bent aangekomen op je bestemmimg!
    Cool dat je op die manier boodschappen doet daar en al zo het lieve aanbod om jullie na huis te brengen!
    Dat zou ik al niet durven ;-)
    onwijs cool de kraam en verlosafdelingen om stage te lopen!
    Succes en veel plezier!! Liefs Paul, Marleen en Wout

• 12 September 2014 - 21:09

Annemieke:

Wat leuk om te lezen Bianca!
    Heel veel succes, maar vooral veel plezier!

Liefs Annemieke

• 12 September 2014 - 21:31

Maria:

Wat leest dit verslag lekker en leuk. Succes en ook genieten.

• 12 September 2014 - 21:48

Bennie En Wiljo:

Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat. Volgens ons gaan jullie een waanzinnige tijd te gemoed . Ga er met jullie allen volop van genieten. Liefs Bennie en Wiljo

• 12 September 2014 - 22:09

Jolanda Pinta:

Heel veel succes met alles wat je daar gaat doen deze maanden. Groetjes jolanda.

• 12 September 2014 - 22:28

Heidi:

Wat een leuk verslag heel veel plezier op chirurgie bent nu alweer benieuwd naar het volgende verslag

• 12 September 2014 - 22:38

Chantal:

Wat een mooi verslag, leuk om te lezen.
    Veel plezier! Groetjes

• 12 September 2014 - 22:58

Ingrid:

Het klinkt allemaal erg leuk! Jullie genieten er duidelijk van. Hele fijne stage.

• 12 September 2014 - 23:37

Hanneke:

Heeii,

Leuk om te lezen! Benieuwd hoe het is om ook echt met de andere cultuur samen te werken.
    Je had je fluit mee toch? Al een plekje gevonden waar je ongestoord kan oefenen?

• 13 September 2014 - 00:59

Petra:

Wat leuk om te lezen!! Lachen zo boodschappen doen. Alles op z'n dooie gemak grappig. Heel veel plezier en ben benieuwd naar je volgende verslag.

• 13 September 2014 - 15:54

Oma:

Wat een leuk verslag mama heeft het voor gelezen. Nog veel plezier en vooral genieten. Oma

• 14 September 2014 - 06:43

Gerdina:

hoi

fijn dat we mee mogen genieten van deze mooie tijd we hebben je gemist dinsdag maar we slaan er ons door. ik hoop dat de stage bevalt en dat je er een leuke tijd hebt geniet er van.
    voor je het weet zit je weer achter de kalkoen.
    gr gerdina

• 14 September 2014 - 08:39

Anja En Harm:

Hey lieffie. wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat, leuk dat jullie de afdeling mochten kiezen, spannend hoor om te beginnen, heel veel succes en vooral veel leer plezier, ik wacht je volgende blog af, leuk om het te lezen dikke kus van Anja