Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bianca Hesselink - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bianca Hesselink - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg Bianca

10 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,
Weer een bericht uit Suriname. Inmiddels alweer bijna 5 weken hier (van de 14!) Wat vliegt de tijd! Afgelopen weekend een leuk weekend gehad. Zaterdag zijn we wezen quad rijden! Wat ontzettend gaaf. Lekker scheuren over de savanne en door de jungle. Super leuk. Na het rijden zagen we zwart van het stof! Dus eenmaal thuis, meteen wezen douchen. Zondag zijn we met 35 Nederlandse en Belgische stagiaires naar White Beach geweest. Voornamelijk verpleegkunde studenten, pabo studenten, artsen in opleiding en verloskunde studenten. Erg gezellig. White beach viel eerst wel wat tegen, want er was nauwelijks water om in te zwemmen! Later kwam dit gelukkig wel terug, zodat we toch nog heerlijk in het bruine water konden afkoelen. Nouja, heerlijk... Op het eind werd er super hard gegild. Er lag namelijk een slang in het water! Toen ben ik maar op de handdoek gaan liggen en niet meer het water in geweest. Wel goed bijgekleurd die dag! 's Avonds nog lekker uit eten geweest bij 't Vat met 9 studenten. Heel gezellig en lekker. Afgelopen week weer een week stage. De eerste schoolopdrachten zijn nu afgerond. 1 opdracht ging over coördinatie van een 6persoonskamer. Daar kreeg ik een 9 voor. Mijn Surinaamse collega's hebben blijkbaar alle vertrouwen in mij! Volgende week mag ik 1 dag een unit coördineren. Dat zijn in totaal 4 patiëntenkamers! Coördinatie houdt dan in dat ik personeel mag aansturen wie wat gaat doen. Ik ben dan eindverantwoordelijk dat alle dingen gedaan zijn en de patiënten goed verzorgd zijn. Vandaag hebben we extra gewerkt. Want dan zijn we volgende week 1 dag eerder vrij. Morgen komt ons eerste bezoek al! Judith en Anja (zus en moeder van Danique) komen 10 dagen gezellig langs.

Voor Erica: het levensonderhoud hier is iets goedkoper dan in Nederland. In de winkels is het echt even opletten. Want van een product hebben ze wel 4 verschillende merken. En dus ook 4 verschillende prijzen. Vaak moet je niet voor het Nederlandse merk gaan (AH-merk oid) want daar betaal je ook voor. Maar als je een beetje prijsbewust shopt, scheelt het behoorlijk in de portemonnee. Ook moet je goed opletten in welke winkel je producten koopt. Wij doen vaak boodschappen in twee winkels. De tullip is voor de allerdaagse boodschappen. En bij de combe markt halen we vaak pindakaas (merk wippi!), potten groente, mayonaise, bananen en aardappels.

Nu ga ik richting het onafhankelijkheidsplein. Want het is Maron-dag. Een nationale feestdag. Dat betekend kraampjes, muziek en veel eten!

Tot het volgende reisverslag.
Liefs Bianca

• 10 Oktober 2014 - 22:52

Hanneke:

Hoi!

Leuk weer wat van je te lezen! De dagen vliegen voorbij of niet?:) knap dat je al zoveel verantwoordelijkheid krijgt.

Wij hebben vanavond de generale repetitie gehad (was een goede opkomst) en zondag is het zover, het Hanzefestival. Dan komt Heidi me 7:45 oppikken dus we zijn lekker vroeg paraat met z'n allen. Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan en hoe we beoordeeld worden. We houden je op de hoogte

• 10 Oktober 2014 - 23:23

Frank En Erica:

hallo Bianca.

wat heerlijk om te lezen dat het goed gaat met jou en de stage.
    hier in Zeddam alles gewoon zijn gangetje,geen slangen of bruin water.
    en boodschappen doen bij de lidl en jumbo

groetjes van ons4

• 11 Oktober 2014 - 00:42

Bennie En Wiljo:

Leuk om weer te lezen dat alles goed gaat. Wilde jij nog met ons naar het White Beach wel eng om te weten dat daar slangen zwemmen. Heel veel plezier met Anja en de zus van Danique
    Lekker genieten! Tot het volgende reisverslag. Xx

• 11 Oktober 2014 - 01:06

Heidi:

Hoi
    Wat leuk om te lezen dat je geniet en plezier heb in Suriname en ja dan vlieg de tijd (time flyes wen your having fun).
    Wat goed van jou dat je volgende week een dag zoveel verantwoordelijkheid krijgt echt super.
    Veel plezier en tot je volgende reisverslag

• 11 Oktober 2014 - 09:52

Gerrit En Alie:

Hoi Bianca,

Wat leuk om te lezen hoe het gaat en wat je allemaal meemaakt in Suriname.
    Wie had kunnen denken dat jij nog eens zou gaan zwemmen in water met slang, maar goed dat je dat van te voren niet wist!

Veel plezier nog en groetjes uut Loarne

• 13 Oktober 2014 - 17:43

Henk:

Jullie blijven genieten van het mooie Suriname. Doordeweeks werken en in de weekenden op ontdekkingsreis. Blijf er van genieten
    de Horstjes