1 weekje zuigelingenafdeling. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bianca Hesselink - WaarBenJij.nu 1 weekje zuigelingenafdeling. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bianca Hesselink - WaarBenJij.nu

1 weekje zuigelingenafdeling.

Blijf op de hoogte en volg Bianca

08 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,
Allereerst wil ik even kwijt dat ik over de dip heen ben! Ik voel me weer helemaal goed en kan niet wachten tot mijn familie op bezoek komt! De mensen die me er een beetje doorheen hebben geholpen met lieve woorden en berichtjes: Bedankt!

Even een verslagje over de afgelopen week. Erg leuke week gehad, want we mochten meekijken op de zuigelingenafdeling! We hebben van alles gezien. Veel prematuren (te vroeg geboren kindjes), couveuse kindjes, ademhalingsproblemen. Maar we mochten ook al bijna alles doen! Dat is heel opvallend, want ik Nederland kan je tijdens je opleiding géén stage lopen op de neonatalogie afdeling. Dit is veel te specialistisch en dus kom je daar alleen als je verschillende aantekeningen bij je diploma hebt. Maar in Suriname niet. Ze vinden het heel raar dat het zo in Nederland geregeld is. In Suriname is het namelijk zo dat je als tweedejaars student (!!) al stage mag lopen op de zuigelingen afdeling. Ze weten nauwelijks het verschil tussen de bloeddruk en de polsslag, maar toch mogen ze hier de zorg verlenen aan die hele kleine, breekbare hummeltjes.. Onbegrijpelijk. Maar voor ons super interessant!
Zoals ik al zei mochten we bijna alles doen! Wassen, vitale functies meten, voeden, rapporteren etc. Op de laatste dag heb ik zelfs een maagje gespoeld van een couveuse kindje, omdat het kindje zijn eten niet binnen hield. Ontzettend interessant en super leuk om mee te maken! De meeste verpleegkundigen op deze afdeling hebben redelijk veel kennis. Maar er is één verpleegkundige die echt heel erg veel weet! Zij legde mij ook alles uit over het kindje waarbij ik zijn maagje mocht spoelen. Super leuk om mee te maken! De week ging ook ontzettend snel voorbij!
Maandag lopen we nog 3 dagen stage op de kinderafdeling. En dan gaan we donderdag op 3daagse trip met Danique, Marloes en Leroy.

Kortom, een super leuke week achter de rug en een hele leuke week voor de boeg!
Liefs, Bianca

• 08 November 2014 - 14:58

Anouk:

Hey Dushi!

Fijn dat je over je dip heen bent!
    Het blijft me verbazen dat er zo ontzettend veel verschil zit in de zorg! Maar wel heel leuk dat je zo veel mag doen op de afdeling!
    Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag!
    Xx

• 08 November 2014 - 15:48

Frank En Erica:

Hoi Bianca,

Dat is dus ook een voordeel van een buitenlandstage, je mag veel meer dan hier in Nederland. Alvast heel veel plezier op de driedaagse trip, zal vast ook heel bijzonder worden!

• 08 November 2014 - 16:13

Wiljo:

Heel fijn dat je over je dip heen bent. Wat een geweldige ervaring om dit allemaal mee te mogen maken en ook al te doen. Heel veel plezier op je volgende trip genieten meid voordat je het weet zit je alweer in het koude Nederland maar eerst komen wij nog genieten. Tot je volgende reisverslag. Dikke kus

• 09 November 2014 - 19:34

Maria:

weer een leuk verslag en klinkt ook prima, dip voorbij.
    Nog even genieten van de kinderafdeling en dan komt familie,
    met je ouders op stap en Anouk. Ook weer genieten. Groetjes